Kropssammen-sætning kontra vægttab

Sidder du også for meget ned?

Jeg valgte at blive selvstændig behandler for snart 1½ år siden. Det betyder, at jeg sidder meget hjemme og arbejder, og kan godt mærke, at jeg ikke har min daglige cykeltur til og fra jobbet. Det kræver struktur og disciplin at få lagt træning ind i dagens gøremål – og selvom det er sundt og dejligt, nedprioriter jeg det jævnligt. Kender du også det? Derfor var det med nysgerrighed jeg skulle prøve et helt nyt koncept indenfor kropstransformation, muskelopbygning og fedtforbrænding.

Jeg startede med en kropsscanning

Jeg havde behov for at tabe omkring 3-4 kg, og var meget spændt på om jeg kunne få min vægt reduceret og blive mere sund indeni. Det hele startede med en kropsscanning i det lokale fitness-center. Denne undersøgelse visualiserer kroppens habituelle tilstand mht. kropsfedt, muskelmasse & vandindhold for blot at nævne nogle af de parametre, som er interessante i en kropssammensætning.

Træning 2 – 4 x 10 min. om ugen er nok

Dette produkt er øjensynligt sammensat til alle os, som ved, vi ikke får prioriteret at træne mere end 2-4 x 10 minutter ugentlig. Det vilde er, at det faktisk var nok.  Jeg testede produktet af i 15 dage. Det var både sjovt og enkelt og føltes meget naturligt. Jeg spiste som jeg plejede – relativt fornuftigt, men med det jeg også holder af, bla. ostemadder, kage og rødvin et par gange om ugen.  På de 15 dage havde jeg lavet morgentræning ca. 6 x a 15 minutter – og løbet et par småture, som  jeg plejer. Jeg havde besluttet mig for, at jeg efter 15 dage ville få gentaget kropsscanningne, for at se, hvordan min krop havde responderet.
Og tak for kaffe – jeg var meget tilfreds!

Nu forstår jeg begrebet: bodyshaping system

For selvom jeg havde taget 200 gram på, så havde min krop ændret form. Nu forstår jeg bedre, hvorfor det hedder et  ”body-shaping-system”. Testen viste nemlig at jeg havde reduceret min fedtmasse med  3,6 kg og SAMTIDIG øget min muskelmasse med 2,4 kg! På to uger!

Skal du have hjælp, kan du få det

Det synes jeg er ret fantastisk, for mere muskelmasse giver større forbrænding. Så det handler faktisk ikke om vægttab, men om kropssammensætning. Det giver meget mere mening for mig at være sund og rig på energi, for det bliver man også med flere muskler. Jeg kunne virkelig mærke mere muskulært overskud, specielt i benene, som bare var fulde af energi på mine løbeture.
Har man brug for et stor fedtreduktion, så klares det nok ikke på 15 dage, men kræver en længerevarende indsats. Til gengæld er der også her hjælp af hente i forskellige grupper og coaching-forløb. Vægttab eller kropsforandring er så meget mere end blot kalorier.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Reply: